Onderlinge afstemming

NS is opgebouwd uit meerdere bedrijfsonderdelen. We werken intensief samen om 1 miljoen reizigers naar de juiste bestemming te brengen en van alle gemak en service te voorzien. Elke dag weer. Door hen op tijd, veilig en in een schone trein naar hun bestemming te brengen. Maar ook door de mogelijkheid te bieden hun fiets te parkeren, een OV fiets te huren en interessante winkelmogelijkheden te bieden op het station.

NS Groep

Collega’s binnen NS Groep ondersteunen de volledige NS-organisatie. Van Communicatie tot HR en van Inkoop tot Finance en IT.

NS Operatie

Wat er bij Operatie gebeurt, sluit aan bij het beeld dat bijna elke Nederlander van NS heeft. De machinist die de trein over het spoor rijdt, de conducteur die service verleent in de trein, en de servicemedewerker in de OV servicewinkel. Alle collega’s die eraan bijdragen dat onze treinen van A naar B rijden in Nederland, en zelfs over onze landsgrenzen heen gaan. Maar ook de collega’s die achter de schermen werken aan de uitvoering van de dienstregeling, de bijsturing bij onvoorziene omstandigheden en onze monteurs en technici werken binnen NS Operatie.

Commercie en Ontwikkeling

Bij Commercie en Ontwikkeling werken collega’s die nieuwe dienstregelingen ontwikkelen, treinformules bedenken, de klantenservice runnen, stakeholder management verzorgen, marketingactiviteiten op touw zetten en uitvoering geven aan strategische innovatieve projecten. Commercie onderzoekt ook hoe reizigers ons waarderen en waar we kunnen verbeteren.

NS Stations

De stations van NS zijn dagelijks voor duizenden reizigers een cruciale schakel hun reis. Samen met externe partijen, waaronder ProRail en overheidsinstanties, zorgen we voor een prettig verblijf op het station. Ook hier verandert de behoefte van reizigers voortdurend. Het is aan ons om daarop in te spelen. Bijvoorbeeld door het uitbreiden van ons service aanbod. Ons motto is niet voor niks: ‘Op het station is meer te halen dan je denkt.’

Abellio

Abellio is een dochterbedrijf van NS. Abellio is vooral actief in de twee landen met de grootste geliberaliseerde spoormarkten: het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.