Procesleider perron

Matthijs

Procesleider perron NS

Even voorstellen

Hoe mooi is het om elke dag bij te kunnen dragen aan het verbeteren van de reiservaring van onze reizigers? 
Als procesleider perron ben ik de ogen en oren op het station. De spil in het logistieke proces op het station, waar en wanneer dat ook nodig is. Mijn toegevoegde waarde ligt in het ondersteunen van de treindienst, het bieden van service aan reizigers en het waarborgen van veiligheid, ook tijdens calamiteiten.
Daarnaast ben ik ook altijd aanspreekbaar voor reizigers, tijdens normale situaties maar zeker ook bij verstoringen. En in geval van nood kan ik ook ingezet worden als ontruimingsleider. Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat reizigers veilig en comfortabel op hun eindbestemming komen. 

"Mijn team is echt één grote familie, een mooie groep mensen om in te belanden."

Mijn collega's

Mijn team is echt één grote familie, een mooie groep mensen om in te belanden. In werksituaties is het een goed geoliede machine, maar ook buiten het werk om is er een hechte band tussen collega’s. Ontzettend leuk, want ik vind het contact met collega’s een van de leukste aspecten van mijn werk.

Daarom ben ik ook ambassadeur van NS Werkgeluk, een werkgroep die het werkplezier van collega’s probeert te verhogen. Zo loopt er op dit moment een project dat zich richt op servicemedewerkers die door de bezuinigingen niet meer achter een vaste ticketbalie werken. Zij lopen nu alleen nog op stations rond. Wij dachten: wat als we ook hen laten assisteren in een trein, zodat ze ook ondersteunen als vertrekassistent? Dat is een win voor de reiziger én voor collega’s.

Leukste moment van de week

Laatst was er een trein op een grote bus gebotst, wat natuurlijk gevolgen had voor het treinverkeer in die omgeving. Er moesten bussen worden ingezet en daar was een hoop geregel voor nodig in korte tijd. Dit was geen normale werksituatie, want zoiets komt amper voor. We moesten ineens schakelen. Om het verkeer in goede banen te leiden, hebben we daarom veel bussen moeten inzetten. Dat is goed gelukt. Hoewel het uitdagend was, hebben we het samen met het team in korte tijd opgelost. Ondanks dat er geen treinen reden, hebben we toch het verschil gemaakt en zorgden we dat reizigers van A naar B konden.

Saskia's NS Journey

Onze mensen bij IT & Digital

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.