Bij NS werk je samen met duizenden collega’s. Van het station tot in de trein, als medewerker Veiligheid & Service ben jij waar mensen je nodig hebben. Dat maakt deze baan extra bijzonder.
Je helpt conducteurs en machinisten bij lastige situaties in treinen, en je staat paraat wanneer er op het station of perron iets gebeurt waarbij jij kunt helpen. Om de veiligheid te garanderen ben jij van alle situaties op de hoogte. Jij geeft onze reizigers een veilig gevoel en staat voor ze klaar als ze vragen hebben.
Voor je aan de slag gaat als medewerker Veiligheid & Service leren wij je in een half jaar alle vaardigheden die je nodig hebt in ons opleidingscentrum in Amersfoort. Van EHBO tot de Engelse taal, servicegericht handelen en de training Regeling Toetsing Geweldsbeheersing BOA (RTGB), maar ook professioneel handelen bij incidenten en calamiteiten. In de theorie én in de praktijk, want je bent al direct in dienst en krijgt dus ook al betaald. Een deel van de lessen volg je online.
Bij NS werk je samen met duizenden collega’s. Van het station tot in de trein, als medewerker Veiligheid & Service ben jij waar mensen je nodig hebben. Dat maakt deze baan extra bijzonder. Je helpt conducteurs en machinisten bij lastige situaties in treinen, en je staat paraat wanneer er op het station of perron iets gebeurt waarbij jij kunt helpen. Om de veiligheid te garanderen ben jij van alle situaties op de hoogte. Jij geeft onze reizigers een veilig gevoel en staat voor ze klaar als ze vragen hebben.
Voor je aan de slag gaat als medewerker Veiligheid & Service leren wij je in een half jaar alle vaardigheden die je nodig hebt in ons opleidingscentrum in Amersfoort. Van EHBO tot de Engelse taal, servicegericht handelen en de training Regeling Toetsing Geweldsbeheersing BOA (RTGB), maar ook professioneel handelen bij incidenten en calamiteiten. In de theorie én in de praktijk, want je bent al direct in dienst en krijgt dus ook al betaald. Een deel van de lessen volg je online.
“Handhaven gaat vooral om het voorkomen van problemen. Je kijkt heel goed naar hoe mensen zich gedragen en waarom. Soms zijn ze boos of kwetsbaar, maar vaak heeft dat niets met de trein, het station of andere reizigers te maken.
De beste manier om daarachter te komen is door gewoon een praatje te maken. Zo voorkom je een boel problemen en kan je mensen helpen. Je komt soms in emotionele en heftige situaties terecht, maar toch doe ik dit werk graag.”
Rutger
Als Rutger Bouw (25) niet aan het werk is, reist hij graag door Europa. Als het kan, zoveel mogelijk met de trein. En al die reiservaring komt goed van pas bij zijn functie als Servicemedewerker Internationaal. “Aan de balie kunnen we die persoonlijke touch meer bieden dan via een app of website.”
Leon
“Het contact met de reizigers die hier vaak dagelijks hun fiets komen stallen, dat is voor mij enorm waardevol.” Leon van Ham is fietsenmaker in de fietsenstalling op Station Tilburg. Binnen deze functie repareert Leon fietsen van reizigers. Ook repareert hij regelmatig OV-fietsen zodat er altijd genoeg fietsen beschikbaar zijn in de fietsenstalling: “Ik doe dit werk inmiddels 43 jaar in dezelfde fietsenstalling en nog altijd met veel plezier. Drie maanden lang heb ik een andere baan geprobeerd, maar al snel begon ik de fietsenstalling te missen. Naast een korte onderbreking voor mijn militaire dienst ben ik daarom altijd in de fietsenstalling blijven werken.”
Semih
“Een glazen bol waarin ik zou kunnen zien waar toekomstige reizigers behoefte aan hebben zou fantastisch zijn.” Semih Turan is Business Developer bij NS Stations. Binnen deze functie is hij constant bezig met het verbeteren van de verschillende winkels op het station: “Het inspelen op toekomstige trends en toekomstige behoeftes van de reiziger is een belangrijk deel van mijn functie. Ik ben veel bezig met kansen zien, kansen benutten en kansen creëren.”
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.