NS Organisatie

Verschillende mogelijkheden binnen één bedrijf

Dagelijks brengt NS ruim één miljoen mensen naar hun werk, koopavond, oma, museum, strand of school. Mensen die veilig en op tijd op hun plaats van bestemming willen aankomen, maar onderweg ook willen eten, winkelen of werken. Die reisinformatie nodig hebben, of een OV fiets. Onze ruim 30.000 medewerkers spelen allemaal een grote rol om dit mogelijk te maken, als onderdeel van de totale keten. NS bestaat dan ook uit meerdere bedrijven onder één dak. Bedrijven die zeer intensief met elkaar samenwerken, maar tegelijkertijd vrij zelfstandig opereren. Maar altijd met hetzelfde doel: samen werken aan vooruitgang. Hieronder kun je kennismaken met de verschillende bedrijfsonderdelen van NS en de mogelijkheden die er zijn.

organogram_NS

NS Groep  NS Logo
Het is onze ambitie een klantgedreven, multimodale, nationale en Europese dienstverlener te zijn. Onze strategie vertelt langs welke weg wij die ambitie willen bereiken. Strategieontwikkeling en de uitvoering van NS-beleid geven vorm aan de toekomst van NS. De concernstaven en ondersteunende bedrijven van NS adviseren de bedrijfsonderdelen en de directie van NS hierover en faciliteren ze bij de implementatie ervan.

 

NS LogoNS Reizigers


Binnenland
Iedere dag zetten wij ons in om je naar jouw bestemming te brengen. Of dat nu je werk is of een bezoekje aan vrienden, je familie of een andere activiteit. Onderweg in de trein of op het station kun je gewoon blijven doen waar je zin in hebt. Van mails beantwoorden tot lekker een boek lezen. Van boodschappen doen tot een uurtje fitnessen. Met een veelzijdige dienstverlening spelen we daarop in. Daarnaast streeft NS Reizigers ernaar om de treinen op tijd te laten rijden, om overvolle treinen te voorkomen door genoeg materieel te hebben en adequate opvang bij eventuele omleidingen en vertragingen te regelen. Wij zorgen voor een goede service en een fijne reis.

Buitenland
Met NS International bieden we je ook een loket voor alle (inter)nationale bestemmingen, met de hogesnelheidstreinen: Thalys, ICE International, TGV, Eurostar en de internationale Intercity’s naar Berlijn en Brussel. NS verkoopt internationale tickets naar meer dan 2700 bestemmingen in meer dan 30 landen. Zo brengen we verre bestemmingen dichterbij. Ondertussen werken we hard aan manieren om het reizen met ons nog aantrekkelijker te maken, zoals onze lounges op de stations Amsterdam, Rotterdam en op Schiphol. Innovatief, duurzaam en marktgedreven ondernemen is bij ons de sleutel tot succes en groei.

 

NS Logo

NS Stations
 Stations zijn dagelijks voor miljoenen reizigers een cruciale schakel in de reis van deur tot deur. NS Stations wil de reiziger graag een aangenaam en comfortabel verblijf op het station bieden. We spelen hierbij in op de behoefte van de reiziger die een uitgebreid en gevarieerd winkelaanbod op het station verwacht. Onze boodschap aan de reiziger is dan ook: ‘Op het station is meer te halen dan je trein’.

Samen met ProRail, overheden en vervoerders wil NS Stations de reis en het verblijf op en in de directe omgeving van het station zo gemakkelijk en aangenaam mogelijk te maken. Wij bieden reizigers een snelle en comfortabele manier om van het ene op het andere vervoersmiddel over te stappen. Dit gebeurt via een netwerk van goed bereikbare, grote en kleinere stations. Daarmee bevorderen wij het gebruik van het openbaar vervoer en houden wij Nederland mobiel. De reiziger staat in al onze activiteiten centraal en ons streven is om van reistijd zo veel mogelijk eigen tijd te maken. Waar de trein stopt, gaat NS Stations verder. Ook als werkgever.

 

 

NedTrainNedTrain  
Ruim 1,1 miljoen treinreizigers rekenen iedere dag weer op goed werkende en veilige treinen. NedTrain is hier verantwoordelijk voor. Wij zorgen 24 uur per dag, 7 dagen per week voor het onderhoud, schadeherstel, revisie en reiniging van treinstellen. NedTrain wordt gedreven door techniek. Maar ook veiligheid, kwaliteit, klantgerichtheid en innovatie zijn  belangrijke thema’s . Kom je bij ons werken, dan krijg je  een veelzijdige en uitdagende baan. Jouw werk doet ertoe! Want zonder treinen, geen NS. Kijk voor meer informatie op www.nedtrain.nl

 

Abellio Abellio
De ambities van NS stoppen niet bij de grens. Abellio is verantwoordelijk voor de verwerving en exploitatie van raillicenties in het buitenland. Niet alleen vervoer per spoorrails, maar ook openbaar vervoer via andere middelen behoort tot onze expertises. De liberalisering van het Europese spoornet biedt kansen voor groei. Zo kunnen we in de toekomst sterk en onafhankelijk blijven. In binnen- en buitenland. En dat is belangrijk voor al onze stakeholders: overheid, reizigers, werknemers, management en de aandeelhouder. Bij Abellio brengen we kansen in kaart, maken we concurrentieanalyses, schrijven we toekomstscenario’s, rekenen we verdienmodellen door, doen we biedingen en onderhandelen we over contracten. Een boeiende wereld voor ondernemende medewerkers.