Wie de afgelopen weken de radio aan had staan, heeft ongetwijfeld het spotje over werken bij NS langs horen komen. Het radiospotje is onderdeel van onze vernieuwde arbeidsmarktcampagne ‘De reis van morgen begint bij jou’, die sinds begin oktober een aantal weken te horen is op verschillende radiozenders en te zien is op sociale media, RailTV en NS onderweg (schermen in de trein). Een leuk weetje is dat de stem die in de radiospotjes te horen is, de stem is van Roger van Boxtel, de president-directeur van NS.

Het doel van de campagne is de bekendheid van NS als werkgever te vergroten. Acht medewerkers van NS spelen een hoofdrol in de campagne en van hen is een serie video’s en foto’s gemaakt. In de serie van 8 online video’s vertellen zij wat zij belangrijk vinden in hun werk. Elke medewerker heeft een persoonlijke boodschap wat varieert van impact hebben op de maatschappij tot vrijheid krijgen en trots zijn op wat ze samen hebben neergezet. Zij laten weten wat zij belangrijk vinden in het werk; daaruit blijkt waarom zij bij NS passen en waarom NS bij hen past.

Mascha van der Heijden, hoofd Recruitment & Employer branding:

‘Hoe anders en uniek je ook bent, er is iets dat collega’s bij NS met elkaar delen. Dat gaat bijvoorbeeld over onze ambitie en onze waarden. Deze maken dat je 100% past bij NS.

Wat maakt jou 100% NS?
Een organisatie vinden die bij je past is belangrijk. Daar ben je gelukkiger, zal je beter presteren en meer bereiken. NS zet daarom de company match tijdens de campagne in. Deze test geeft een indicatie of jij en Nederlandse Spoorwegen bij elkaar passen. Jouw score is anoniem en wordt niet gedeeld met de werkgever. De test bevat geen vragen over de match tussen jou en een eventuele vacature. Wat maakt jou 100% NS? Doe de test!