Vier in het oog springende IT-innovaties bij NS

Een greep uit de nieuwste ontwikkelingen

IT

IT speelt een hoofdrol in al onze processen en is volop in beweging. Dat is niet overdreven, want dagelijks vertrouwen 1,2 miljoen mensen op onze technologie. IT zorgt ervoor dat de treinen blijven rijden, maar ook dat alle reizigers de juiste informatie krijgen over hun aansluiting, overstap of volgende station. Maar hoe doen onze IT professionals dat precies? Wij geven je de top 4 voorbeelden: 

1. Nieuwe kassa’s
We zijn volop bezig met het ontwikkelen van nieuwe kassasystemen voor retaillocaties en Fiets & Service punten. Zo wordt er gewerkt aan een nieuwe mobiele kassa voor onze Railcatering collega’s. Zo kun je razendsnel je kopje koffie of broodje afrekenen.

2. Innovaties voor hoogfrequent spoor: De iNStApp
Een app die realtime informatie geeft over zitplaatsen, locatie van de eerste klas, stiltecoupés en fietstoegangen.
De Reisplanner Wear: met de komst van de smartwatch wil NS ook op het gebied van wearables actief zijn. Met deze planner kunnen reizigers een reis plannen, krijgen ze realtime updates en een uitcheck reminder.

3. Trends in cybercrime
Door de groei van technologie neemt ook cybercrime toe. Ransomware, malware, DDoS-aanvallen en hackers. We krijgen er dagelijks mee te maken. Maar ook terrorismedreiging komt daarbij kijken. Wij zorgen voor de beste bescherming voor onszelf, maar ook voor onze reizigers.

4. Lean en Agile zijn awesome
Binnen NS hebben we een MOBILise-team. Meten, Ondersteunen, Borgen, Inspireren, en Leren. Middels Continuous Delivery en DevOps vergoten we onze wendbaarheid, breken we afdelingsmuurtjes af en gaan we nog nauwer samenwerken om doorlooptijden te verkorten en sneller waarde te kunnen leveren voor de reiziger.

Wil je ook meewerken aan deze innovaties? 
Graag! Wij zoeken altijd IT-talenten. Zo hebben we momenteel onder andere een vacature openstaan voor Full Stack Developers:

Toch iets anders? Bekijk dan alle IT vacatures hier:

IT vacatures   Full Stack Developer