Donderdag 13 juni is tijdens een feestelijke bijeenkomst in Amsterdam de uitslag bekendgemaakt van het Intermediair Imago Onderzoek 2019. Hierin is NS is uitgeroepen tot één van de populairste werkgevers van Nederland.

Wij zijn trots dat we als werkgever het afgelopen jaar sterk in populariteit zijn gegroeid. Intermediair noemt NS als opvallende stijger dit jaar: vorig jaar stonden we in dezelfde lijst op plek 23, nu op plek 5. De top 5 bestaat verder uit KLM, Google, ING en Shell. De ranglijst is samengesteld op basis van een onderzoek onder hoger opgeleiden tot 45 jaar. Hierbij hebben de ondervraagden onder meer in een open vraag antwoord gegeven op de vraag wat hun favoriete werkgevers zijn. Een hoge plaats op de lijst betekent dat er veel mensen hebben aangegeven graag bij een bedrijf te willen werken. In de doelgroepen IT en Techniek staat NS zelfs op plek 3.

In 2018 lanceerden we een nieuwe arbeidsmarktcampagne: ‘De reis van morgen begint bij jou’. Doel van de campagne en alle andere recruitmentactiviteiten is, om potentiële nieuwe collega’s te laten zien hoe interessant NS als werkgever is. De ambitie van NS brengt uitdagingen met zich mee die vragen om anders te kijken, anders te denken. Je krijgt dus veel vrijheid om NS en jezelf naar een hoger plan te brengen.

Mascha van der Heijden, hoofd Recruitment & Employer Branding:

“Deze plek hebben we alleen kunnen bereiken dankzij alle NS collega’s die elke dag weer met enthousiasme hun werk doen en daarmee ons imago versterken. Deze prijs is voor ons allemaal.”

Lees hier artikel op intermediair waarin onze collega Mahreen vertelt waarom zij graag bij NS werkt.