Bijdragen aan de kwaliteit van een treinreis

Direct invloed hebben op de operatie van NS: dat kan als operationeel management trainee. Daar weet ik alles van. In mijn geval is dat als leidinggevende van de supportafdeling van een van onze Servicebedrijven. Een afdeling die de grondvoorwaarden verzorgt waarmee onze controle- en storingsmonteurs, reinigers en werkvoorbereiders aan de slag kunnen. Om zo de reizigers te voorzien van veilige, kwalitatief hoogstaande en schone treinen. Dat doe ik samen met mijn team door onder andere het leveren van een efficiënte langetermijnplanning, het maken van dienstroosters met de juiste personeelsbezetting en door het regelen van kleding en gereedschappen. De supportafdeling ondersteunt de productie optimaal, waarmee we een steentje bijdragen aan een goed product voor de reiziger. Na het traineeship ga ik meebouwen aan een aantal processen voor de toekomst, in een nieuw op te zetten programma. Procesverbeteringen en -optimalisaties uitdenken en doorvoeren, daar krijg ik energie van!
“Bij NS kan ik werken in het spanningsveld tussen maatschappelijke en commerciële belangen, de ideale match!”

Trotse organisatie

Het was tof om samen met 5 collega-trainees een introductieprogramma af te werken in het Onderhoudsbedrijf Onnen (Groningen). Dat was niet alleen een fantastische manier om elkaar beter te leren kennen, maar ook om kennis te maken met de organisatie. Het hoogtepunt was mijn kennismaking met 2 bevlogen collega’s van de kuilwielenbank, waar de wielen van treinen worden geslepen. De organisatie barst van de trotse mensen, in alle gelederen. Het is ontzettend fijn en inspirerend om in zo’n mooie organisatie te mogen werken, met zoveel gedrevenheid om een mooi product neer te zetten. Voor mij is NS de ideale match, want ik kan werken in het spanningsveld tussen maatschappelijke en commerciële belangen. Het gaat om schakelen tussen gevoel en inhoud, dat heeft mij veel gebracht.