In de spotlights

We onderhouden treinen, verkopen kaartjes, plannen materieel en mensen, geven reisinformatie en verkopen pasta via onze eigen formules. Het werken voor NS is enorm divers en voor mij ook echt van toegevoegde waarde. Het is spannend, want de maatschappij volgt je op de voet. Maar het is ook uitdagend, want de lat voor de kwaliteit van IT en het testen ligt dus altijd hoog. Dat we het beste willen voor onze klanten zie je terug in alles wat we doen. Het Test Competence Center is daar een voorbeeld van. In het TCC zijn we op hoog niveau bezig met ons vak, zeker op het gebied van testautomatisering en tooling. Daarnaast besteden we veel aandacht aan het delen van kennis tussen testcollega’s, maar ook buiten ons vakgebied. Met de agile transformatie waar NS IT op dit moment mee bezig is kan je immers niet meer alleen binnen je eigen vakgebied kijken. .
“Bij NS IT zijn we volop bezig nog mooiere producten voor onze reizigers te maken, alles ondersteund door innovatieve oplossingen natuurlijk!”

Doorgroeien en ontwikkelen

Met goede testen kun we veel voor onze reizigers doen en bij NS kan dat in vele verschillende domeinen. Bijna 6 jaar geleden begon ik als testmanager voor onder andere de poortjes, paaltjes, baliesystemen en kaartverkoopautomaten. Inmiddels heb ik wat mooie stappen mogen maken. In mijn huidige rol ben ik verantwoordelijk voor het testen binnen een aantal domeinen, waaronder NS Stations, NS International en Reisinformatie. Dat zijn hele diverse omgevingen met hele verschillende IT oplossingen. Naast mijn werk binnen het Test Competence Center ben ik ook betrokken bij de agile transformatie. Ik kan daar echt mijn energie in kwijt. Die diversiteit vind ik eigenlijk heel fijn en het stimuleert me om het beste in mezelf naar boven te halen.