Teammanager Veiligheid & Service

Teammanager Veiligheid & Service

Gerard van Dierendonck

Mee de baan op!

Na tien jaar tuinbouw werd het tijd voor wat nieuws. Ik kwam een advertentie tegen van NS en ben na een pittige intake begonnen als Hoofdconducteur. Later ben ik vakondersteuner geworden, een soort voorloper van de huidige Teammanagers functie. Inmiddels zorg ik samen met een collega Teammanager voor een zo goed mogelijke inzet van 30 medewerkers bij Veiligheid & Service Almere. De leden van ons team werken mee met de conducteurs in de trein of bij extra controles op het station. Ikzelf ben regelmatig op kantoor te vinden voor planningen of overleg, maar het leukste is om met de mensen mee naar buiten te gaan en ze aan het werk te zien in hun dagelijkse bezigheden. Zo kom ik op veel verschillende plekken en spreek ik steeds weer nieuwe mensen, en dat is misschien wel het mooiste aan dit vak.

“Ik ondersteun mijn medewerkers zodat zij hun werk voor de reizigers zo goed mogelijk kunnen doen: zorgen voor veiligheid en service op de stations én in de trein.”

Nieuwe stappen en doorgaan!

De tijden veranderen en er wordt veel van onze teams gevraagd. Op steeds meer stations gaan de poortjes sluiten en dat vraagt om een andere manier van kijken naar Veiligheid & Service. Helaas is agressie een veelbesproken en ook actueel thema. Daarover zijn we dus regelmatig in gesprek met collega’s, teamleden en externe partijen. In mijn geval zit ik aan tafel met de gemeente Almere, de politie en Connexxion om nog beter samen te kunnen werken bij incidenten op het spoor en in de stad. Wat er volgens mij nodig is voor een Teammanager bij NS? Een flinke dosis flexibiliteit en doorzettingsvermogen, maar vooral dat je vanuit jezelf gemotiveerd bent om mensen te helpen. Is er bijvoorbeeld een stremming aan het eind van jouw dienst? Dan kun je je lang druk maken over dat je later thuis bent, maar handiger is om op dat moment de reizigers te woord te staan en iedereen zo goed mogelijk te informeren. Dan heb je aan het eind van de dag ook de meeste voldoening!

Mijn werkgebied

doelgroep operationeel management 4
Operatie ►

Iedere dag is anders als je werkt in de Operatie. Jij bent voor de reiziger hét gezicht van NS. Integrale dienstverlening en de klant staan centraal.