Medewerker Veiligheid & Service

Julia

Veiligheid & service medewerker

Even voorstellen

Als medewerker Veiligheid & Service ben ik bij mijn standplaats op het station van Rotterdam aanwezig voor de veiligheid van reizigers en collega’s. Ik verleen daar service waar dat nodig is.' We lopen bij V&S altijd in duo’s, en soms met z’n drieën. De ene reiziger wil bijvoorbeeld weten op welk perron ‘ie moet zijn, de andere is net bestolen of is z’n medereiziger kwijt. Ook ondersteunen we conducteurs die te maken hebben met lastige reizigers en proberen de situatie dan te de-escaleren.

Wat ik het leukste aan mijn baan vind? Lastige vraag, want ik vind zoveel leuk! Maar als ik moet kiezen, is het de samenwerking met collega’s. En elke dag is anders. Ik weet nooit hoe mijn werkdag gaat verlopen. Het ene moment ben je aan het kletsen met collega’s, het andere moment ben je aan het rollebollen met een verdachte die niet mee wil werken.

"Elke dag is anders. Ik weet nooit hoe mijn werkdag gaat verlopen. Het ene moment ben je aan het kletsen met collega’s, het andere moment ben je aan het rollebollen met een verdachte die niet mee wil werken."

Mijn collega's

De werksfeer binnen ons team is fantastisch. We gaan met elkaar om alsof we familie zijn en kennen elkaar door en door. Iedereen staat voor elkaar klaar. Dat vind ik echt fijn, de band met collega’s vind ik een heel belangrijk aspect van het werk, want in gevaarlijke situaties moet je op elkaar kunnen rekenen.

Bij NS ben je ook geen nummer, maar een volwaardig onderdeel van het team. Ik werk ook met veel verschillende collega’s samen: andere V&S’ers, maar ook conducteurs en medewerkers Tickets & Service. Je wil het echt beter maken met z’n allen. En iedereen voelt de vrijheid om te zijn wie die wil zijn

Mijn hoogtepunt

Laatst kreeg ik de melding dat er een Thalys was gestrand en dat deze reizigers waren overgeplaatst naar een andere trein. En dat er nog een trein zou arriveren met 350 reizigers die moesten overstappen naar twee andere treinen. Samen met collega’s van V&S en Tickets & Service hebben we hen op het perron opgewacht en begeleid naar een andere trein.

Na 20 minuten zaten alle reizigers tevreden in een nieuwe trein. Het was even aanpoten en we moesten goed overleggen met onze collega’s. Maar ik merkte dat het als een geoliede machine verliep. Op zo’n moment ben je wel trots dat je dat met elkaar voor elkaar hebt gekregen.

Saskia's NS Journey

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.