We vergeten het vaak. En meestal omdat het zo vanzelfsprekend is. Een intuïtief werkende kaartautomaat, WIFI en televisieschermen in de trein, je reis plannen met de Reisplanner app, inchecken met je mobiel; het is de normaalste zaak van de wereld. Maar deze en nog vele andere voorbeelden zijn mogelijk dankzij slimme IT-oplossingen. Oplossingen die door onze IT’ers worden bedacht én uitgevoerd. Lees meer.
Onze treinen rijden al meer dan 175 jaar dankzij hoogwaardige technische oplossingen. Maar wat vandaag de dag innovatief is, is over een paar jaar alweer verouderd. Daarom voeren we continu technische verbeteringen door, zorgen we dat onze treinen goed worden onderhouden en moderniseren we treinstellen van binnen en buiten. Als technisch professional bij NS werk je vandaag aan de reis van morgen én aan die van de toekomst. Lees meer.
Bij NS werken we elke dag met hart en ziel om alle reizigers naar hun bestemming te brengen. Ook áchter de schermen. Op kantoor werken we aan het beleid en de strategie van NS, bedenken we nieuwe diensten en ontwerpen we slimmere dienstregelingen. Altijd met de reiziger voorop. Maar ook het bedenken van creatieve marketingcampagnes, het inkopen van complete treinstellen en het onderhouden van alle contacten met overheden gebeurt hier. Lees meer.
Niemand kan beter vertellen hoe het is om bij NS te werken dan onze medewerkers zelf. Daarom zijn drie collega’s met elkaar in gesprek gegaan over hoe zij werken bij NS ervaren; wat herkennen ze, waarin en waarover verschillen ze? Ze spreken over kansen en uitdagingen, halen herinneringen op en spreken over de toekomst.
De reis van morgen is voor iedereen anders. Dat geldt ook voor onze medewerkers. Je kunt je bij ons ontwikkelen en krijgt de vrijheid voor jouw ideeën. Met een mooie mix van jong talent en ervaren professionals borgen we kwaliteit en geven we innovatie de ruimte. Want welke achtergrond je ook hebt, bij NS is altijd plaats voor collega’s die de reis van morgen willen vormgeven.
Bas
Senior accountmanager Bas (43) maakte twee jaar geleden de overstap naar NS om meer maatschappelijke impact te maken. Met zijn betrokkenheid als voorzitter bij lhbti+ belangenvereniging Trainbow zet hij zich naast zijn reguliere baan, dagelijks in voor een inclusieve werkomgeving en reiservaring. “Het geeft een doel om actief bij te dragen aan de community.”
Colin
Colin (30) werkt als Android Developer aan de NS app. Hij vertelt: “Ik werk aan het domein kaartjes verkoop binnen de app, zodat reizigers eenvoudig een treinkaartje kunnen kopen.” Drie jaar geleden maakte hij de overstap van een zorgverzekeraar naar NS. En dat pakte voor hem goed uit. “Ik dacht dat ik al veel wist, maar bij NS dacht ik: I need to step my game up.”
Kristel en Denise
Wat zijn je toekomstplannen, wat is de grootste uitdaging in je werk? Collega’s Kristel en Denise vragen elkaar het hemd van het lijf, maar dan wel zonder dat ze elkaar zien.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.